onsdag 29 juli 2009

Ett besök hos Ängshagens Antik!

Spikarna är nytillverkade.
De är från Bruka men de såldes också i ladan.
Mysigt sken!
Burken framför är ett arvegods.
Den fina lampan kostade bara 100 kr!
Plåtburken är underbar.Jag blev kär direkt :)
I måndags var jag och 2 vänner till Ängshagens Antik.
En lada full av fina antika och gamla föremål.
Jag hade läst på några bloggar att några andra
bloggerskor hade upptäckt den härliga antik ladan!!
Det är så kul att få tips om fina ställen att fynda på :)
Ängshagens Antik ligger utanför Kungsör.
Om du åker E20 från Eskilstuna mot Kungsör så ligger
ladan på vänstra sida av vägen.
Ville ha mycket saker men fick behärska mig :)
Visar mina köp!

11 kommentarer:

Fias Drömmar sa...

Halloj!!!
Vad fint du gjort med bloggen, jättemysig header =)
Jag använde schabloner som jag köpte på "MOSAIK" här i Umeå. De är större än de vanliga. Tror det är Chic Antiqe som gör dem =)
Jättefina saker du fyndat. Lampan är sååååå söt =)!!!
Nu har jag glömt bort allt jag hade tänkt att skriva till dig.En annan dag kanske jag kommer ihåg det =(
Ta hand om dig!!!
Många kramar Fia

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå Anna...Cloetta, min hemstad.....Hoppas att du har det bra.Sommaren är tyvärr snart slut, det känns så iaf. Jag börjar jobba på måndag, men det är ok. Jag kan ta ledigt när jag vill.
Kram till dig/ A

Jenny sa...

Hej Anna!
Åh vad fina grejer du fick med dig hem! Lampan är superfin:)


Kraamis Jenny

Anna-Lena sa...

Vad härligt med en antik-tur. Lampan och burken var verligen jättefina. Kära maken går på semester nu och jag hoppas på att jag får ta mig en loppissväng med!

Önskar dig en härlig helg!

Kram Anna-Lena ♥

Fröken Fräken sa...

Jag är också kär i den där burken! Den var ju helmysig :-) Kul att hitta ett nytt fyndställe. Jag har idag slagit till på ett nytt, fast gammalt soffbord så nu har jag att göra igen. Men sovmorgon blir det nog ändå, in i det sista tills man börjar jobba igen... ;-)

Längtan i Vitt sa...

Hello heart! Nu var det verkligen lite attt läsa igenom efetsom jag inte vart ut på ett tag;) Mycket fint har du fyndat ser jag . Vilken tur med lådorna ja jag ser potentialen ;) Och kofferten satt ju som handen i handsken där i rummet. Passade perfekt! Hoppas allt är bra Kramen från mig :) Carina

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

FIN burk!
och kofferten -superfin! :)

Ha det så bra!
KRAM
/Helena

promenader på landet sa...

Hej! Vilka fina fynd du har gjort och vad bra att få tips på en mysig antikaffär! Må så gott! Kramar från Maria

Hemmet Är Min Borg sa...

så mycket fint du hittat,ösnkar dig en trevlig helg utan regn;)
kramis

Huset vid ån sa...

Hej! Tack för titten inne hos mig....vad glad jag blev.Vilka fina saker du köpt! Alltid kul när man hittar nåt...Ha en bra söndag! Kram Therese

Lallis - liv och leverne sa...

Så mycket FINT:)
kram