onsdag 19 augusti 2009

En typ av tallrikshylla :)

Just nu är det rosa och brunt som gäller :)
De små kopparna är från Fullerö handel i Uppsala.
Det är kul att variera tallrikar och porslin :) Nedan en bild på hur hyllan såg ut tidigare.
Den tråkiga timern står numera i ett skåp :)
Ovanför spisen har vi en hylla som jag piffade till för ett tag sen.
Jag ville ha en tallrikshylla så jag tänkte att det kanske
går att göra om den här hyllan till en slags tallrikshylla :)
Lite vitfärg och några brädor senare så blev resultatet så här..

13 kommentarer:

Vit som snö sa...

Wow vilket lyft det blev, jättefint! Jag blev kär i dom rosa kopparna! Såå söta!
O fint har du pysslat också. Visst är det kul med Clas-stämplarna, jag o mina tjejer leker ofta med dom:-)
Kram Cilla

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men oj vilken skillnad det blev på hyllan!!

Jättefina saker du har där i oxå!

Kraamis Jenny

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilken skilland!! Så fint det blev!!!Gillar de rosa prickiga kopparna..har likadana fast blåa!

~~ Kram ♥ Millan~~

STENLYCKA sa...

Vilken fiffig idé att göra om kryddhyllan till tallrikshylla. Blev så himla bra. Vilken idéspruta du är! Gillade de rosa kopparna, så söta.
Kramis

Fröken Fräken sa...

Nämen så fint! Det där var den absolut bästa förvandling av en kryddhylla som jag någonsin sett! Trodde helt att det var en "vanlig" tallrikshylla tills du visade Före-bilden!

Hemmet Är Min Borg sa...

oj det blev ju hur fint som helst ju, kanon
kram på dig

Lallis - liv och leverne sa...

Bara kanonsnyggt, liksom:)
Kram Lallis

Anna-Lena sa...

Vilken kanonbra idé! Din kryddhylla belv superfin! Jag trodde precis som Fröken fräken att det var en vanlig tallriks-hylla. Ack vad vi förtog oss! De rosa kopparna är väldigt söta. Det finns mycket fint i Fulleröd.

Hoppas att du får en härlig helg!

Kram Anna-Lena ♥

Signe 1 sa...

Men ojoj vad fin hyllan blev:-) Riktigt lyft vännnen! Fina saker du har i den oxå, jag gillar! Ha en kanonfredag, kram Sofia

Lilla Rummet sa...

Vilket skillnad det blev, jättefint.
De rosa kopparna var jättesöta, även tallrikarna. Fullerö handel ligger ju inte så långt ifrån där jag bor, bor ca 4 mil norr om Uppsala, men jag kommer inte till skott att ta mig dit, men nu blir man ju påmind så jag får väl åka dit snart.
Ha en skön helg.
Kramiz Britt

Fröken Tindra sa...

Vad fint det blev!!
Tack snälla för krya-på-dig-hälsningen!! Så´na värmer när man känner sig eländig!
Kram!

Mitt smultronställe sa...

Men du sån skilnad, verkligen jättesnyggt!!
Kul o variera lite med färg o form!!!

Hoppas du haft en bra helg, kram Camilla.

Helena sa...

Verkligen jättefint! Vad duktig du är! Håller med om att det är kul att variera porslinet! Ha en skön vecka! Kram Helena