torsdag 15 oktober 2009

Lite hemmagjort!

Sydde 2 st kuddar till skohyllan också.
Skohyllan är Ikeas Leksvik som inte målats vit :)
Det har varit lite funderingar hit o dit över det..

En sköljmedelsflaska är ju inte så vacker i sig
så jag sydde en påse åt den.
Det var en billig löpare jag köpte som fick bli fodral.
Bokstäverna skrev jag med hjälp av en bostavsmall.

Fotöljen med lite dekoration.
Pläden fick jag genom att bli Amelia prenumerant.

Ett spetsband ger lite mer romantik..

I måndags hade jag en riktig symaskins dag.
Vår Emma fotölj fick en ny dräkt :)
Men usch vad svårt det är att klä om möbler.
Den här klädseln är samma tyg som i
Ikeas Ektorps soffor och fotöljer.
Jag har letat i fyndhörnan på Ikea och
fått ihop tyg så det räckte till fotöljen.
Klädseln går att ta av och tvätta.
Därför är det så svårt att få tyget riktigt slätt.
Men om man gömmer skrynklorna
under en fin pläd så blir det ok ;)
Ha en bra dag!

11 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Anna
Åh vad mycket fint du gjort. Påsen för sköljmedel blev ju jättefin bredvid din fina burk.
Hur gjorde du kuddarna till Leksvikshyllan...?
Har du kollat på Bemz? De syr upp nya klädslar till IKEAs möbler i coola tyger.
Sköt om dig vännen.
Kram Agneta

Fias Drömmar sa...

Hej!!!
Jag skäms så länge sedan jag hörde av mig, förlåt!!!!!!
Hur har du det? Vad gör du nu?
Jättefina påsar du sytt, smart sätt att dölja flaskan =)
Nu måste jag kika vidare hos dig på allt fint jag missat.
Ta hand om dig.
Kramar Fia

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du har gjort.Påsen till skjölmedel var mysig.Ha en skön ~torsdag kramizar ~~~~~RITA~~~~

Anonym sa...

HEJSAN NEJ MÅLA DEN INTE VORE SYND ÄR FIN SOM DEN ÄR.

Nyanser av vitt sa...

De ser verkligen proffsiga ut. Duktig du är.
Sköt om dig och tack för snabbt svar
Kram

Vita små hjärtan sa...

Vad fint du grejar och står i! Bra idé....
Kram Agnetha

Jenny sa...

Hej Anna!

Vad duktig du är!! Jättesöt påse för sköljmedlet och vad fin Emman blev:)


Ha en härlig helg Vännen!

Kramis Jenny

Signe 1 sa...

Men Anna finns du på riktigt?;-) Du är så himla duktig, fasiken vad fin påse du har gjort!! Superhäftig, me like! Ha en fin fredag, kramen SOfia

Anna-Lena sa...

Du är så duktig på att sy! Kuddarna till skobänken blev jättefina och jag älskaaaar din Emma-fåtölj!

Önskar dig en härlig helg!

Kramar Anna-Lena♥

promenader på landet sa...

Vad mycket fint du har gjort du är så himla duktig!! Kram från Maria

Huset på kullen sa...

Åhh...vad duktig du är på att sy. Önskar att jag var mer vän med symaskinen. Det var ju en jättebra idé med en påse som döljer den fula sköljmedels flaskan.

Kram Linda