måndag 9 juli 2012

Lite bilder från verandan

 Så mysigt det är att sitta och fika 
 på verandan och få njuta av blommor..
 Vet inte vad den här blomman heter men 
själva blomman liknar ett clownansikte.
 Tvillingblomma heter den här blomman.
 Jag fick ett stort fint olivträd när jag fyllde.
Frågan är om jag klarar att övervintra det..
Zinkhuset hittade jag på en loppis för 40kr :)
Vit hänglobelia.
Det fick bli 2 st hängamplar istället för blomlådor som var planen.
Lite bekvämare med amplar för jag hade inte 
orken att plantera blommor i år..

Hoppas ni har en fin sommar trots regn..

Kram Anna

1 kommentar:

STENLYCKA sa...

Hej goa vän!
Vilka ljuvliga blommor du har på din veranda. Hoppas du klarar olivträdet! Jag övervintrade ett i förrådet i vintras och det såg så fint ut men sedan ställde jag ut det för tidigt i våras när vi hade en värmebölja sedan kom vintern tillbaka och jag glömde ta in det och det frös...så himla dumt av mig.
Jag är inne på min andra semestervecka och vädret är väl si och så men det är skönt att bara vara ledig. Imorgon skall jag och min man ta en tur till Nora om det inte blir ösregn...risk finns..... då får det bli en annan dag.
Ha det skönt med din familj!
Kram Raina