lördag 20 december 2008

Julminnen

Så här moderna smällkarameller fanns inte
när jag var liten :)
Det var mer den här varianten..


Nanne som lucia, jag tärna.
Titta vad lycklig syrran är i bakgrunden.
Hon har fått en barbie i julklapp.
Jag ser målmedveten ut :)

Tomme som tomte :)

Syskonkärlek :)


Jag kommer ihåg hur gott granen luktade på julen.
Vi klädde alltid granen dagen innan julafton.
I granen hängde smällkarameller, änglahår,
bokmärken som satt på spritsad kristyr.
Jag kommer ihåg hur alla kulorna såg ut.
Jag och mina syskon hade en egen liten virkad korg .
I korgen la mamma godis som vi fick ta varje dag.
Det var svårt att somna dan före dan..
På julaftons morgon hade pappa gjort en varsin
skattkarta till oss barn så fick vi leta på en julklapp var.
Det är minnen som stannar kvar..

Inga kommentarer: