tisdag 7 december 2010

Här kommer 2st tips!

'
Hej på er i kylan!
'
Jag tänkte dela med mig av 2 tips idag :)
Det ena är ett recept jag hittade på en blogg.
Ett recept på en pepparkaks cheesecake
som är helt underbar!Passar bra till jul!
''
Här är receptet på Pepparkaks cheesecaken:
Botten :
30 stycken pepparkakor
75-100 gram smör
1 msk strösocker
'
Fyllning:
200 gram Philadelphiaost
3 st äggulor
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
3 dl vispgrädde
1 apelsin (skalet )
'
Gör så här:
Mixa pepparkakorna till smulor.
Smält smöret och häll i 1 msk socker
och rör om tills det blandar sig.
Platta ut smör/pepparkakor i en form med avtagbar kant.
Vispa äggula, socker, vaniljsocker och färskost i en bunke.
Vispa grädde i en annan bunke till ett fast skum.
Vänd sedan ner äggblandningen i grädden.
Riv ner skalet av apelsinen i detta och rör om.
Vänd sedan över på pepparkaksdegen och låt stå
i frysen minst 4 timmar innan servering.
'
Fika är härligt...
Det andra tipset är ett shopping tips..
Baby pyjamasar som finns på
ICA Maxi för endast 79 kr styck!
Pyjamasen till vänster med granar
på passar så bra till jul :)
'
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Anna
'

2 kommentarer:

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Tittar in mysig blogg du har,vilket härligt recepet passande i juletid,har besökt dig någon gång innan känner igen bloggen på något vis.
Lägger till mig hos dig.

Jenny sa...

Hej Anna!
Mmm, vad gott det lät med pepparkaks-cheesecake! Tack för receptet, det ska jag ta o skriva ut!

Ha en fortsatt bra dag Vännen!

kraam Jenny