lördag 10 januari 2009

Handarbeten

Mamma har sytt bambi.
Mormor stickade en väst till mig när jag var liten :)
Jag hade nog västen i 3 års åldern.
Härliga sockor som mormor gjort
Mormors verk
Kuddfodral och lakan som gått vidare i generationer :)
Tänk vad duktiga de var "förr" på att handarbeta.
Mormor var så duktig på alla slags handarbeten.
Varje jul fick vi raggsockor.Vi fick önska färg på dem.
Mormor virkade ett överkast till mig också.Duktiga mormor..
Min farmor var också duktig att på att handarbeta.
Nuförtiden är det inte många som håller på stickar eller virkar.
Jag skulle gärna hålla på men tiden räcker inte till..suck.
Tänk om man hade sin mormor,morfar,farmor och farfar
kvar nu och för alltid det gäller även sina föräldrar..
Nej nu får jag sluta skriva innan jag blir sentimental..

Inga kommentarer: