fredag 9 januari 2009

V75 och grodor...




Marie och jag brukar tippa på hästar nästan varje helg.
Det brukar ske på fredagar oftast på Markans fik i Strömsholm.
Ni kanske kan tänka er hur fokuserade vi är en
fredag eftermiddag efter en veckas jobb.
Innan vi gick in på fiket sa jag till Marie:
Idag kan jag tänka mig att vi kommer prata en massa tok.
Mycket riktigt..Jag läste högt för Marie om en häst,texten löd:
"Han hamnar bra till direkt och kan avgöra loppet i god tid."
Jag citerar vad jag sa:
"Han hamnar bra till och kan avloppa i god tid."
Jag måste nog slå upp i ordlistan om ordet avloppa finns med där.
Vi sa till varann: tänk om vi skulle skrivit upp varje gång
vi sagt en groda när vi tippat (vilket händer ganska ofta).
Det skulle varit kul att läsa.
Sen konstaterade vi att vi inte är nå bra på högläsning..
Det är när vi läser högt för varann som grodorna kommer..
Jag kommer ihåg hur hemskt det var med högläsning i skolan
och konstaterar att jag aldrig blev nån expert på det...

Inga kommentarer: